Skip to main content

You are here

روابط عمومی ها می توانند اعتماد و شفافیت سازمانی را تقویت کنند

Error message

  • Warning: Creating default object from empty value in language_initialize() (line 499 of /home/ostanqznew/domains/ostan-qz.ir/public_html/includes/language.inc).
  • Warning: Creating default object from empty value in language_initialize() (line 499 of /home/ostanqznew/domains/ostan-qz.ir/public_html/includes/language.inc).
  • Warning: Creating default object from empty value in language_initialize() (line 499 of /home/ostanqznew/domains/ostan-qz.ir/public_html/includes/language.inc).

13 June, 2017 - 08:28 -- روابط عمومی 1
دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین:

روابط عمومی ها می توانند اعتماد و شفافیت سازمانی را تقویت کنند

دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین گفت:اعتمادزاریی مهمترین مساله در ترویج طرح های حمایتی است و روابط عمومی ها می توانند با شفافیت سازمانی در جهت جلب و ارتقای اعتماد شهروندان به دستگاه ها تلاش کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ،

"نصرت اله علیرضایی" در جلسه شورای مرکزی روابط عمومی های استان که در محل کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد بیان داشت: روابط عمومی های دستگاه های اجرایی برای پیشبرد اهداف و ماموریت های دستگاه ها به همکاری های بین سازمانی نیازدارند تا بتوانند از توان و ظرفیت سایر دستگاه ها برای پیشبرد و اجرای طرح ها و برنامه های خود استفاده کنند.
وی با اشاره به تعییر و تحولات صورت گرفته در جامعه جدید و شیوه زندگی اجتماعی و اثرگذاری آن بر اجرای طرح های اجتماعی و اقتصادی اظهار داشت: جامعه سنتی و قدیم جامعه ای بود که ساکنان آن همدیگر را می شناختند،روابط همسایگی و محله ای برقرار بود ،تعلقات مذهبی و تعهدات انسانی از قوت و جایگاه بالاتری برخوردار بود لذا آدمیان به راحتی از مستمندان و طبقات محروم حمایت می کردند و این را وظیفه ای دینی و اجتماعی و اخلاقی می دانستند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری ادامه داد: اما در جامعه جدید با گسترش شهر نشینی و صنعتی شدن  با جمعیت هایی زیاد در مناطق و محلات مواجه هستیم که مثل گذشته باهم رابطه و تعامل ندارند و همدیگر را به درستی نمی شناسند لذا امکان حمایت از طبقات محروم،فقرا و مستمندان به شیوه انفرادی برای ساکنین شهرها امکان پذیر نیست.
علیرضایی گفت: در چنین شرایطی سازمان ها و نهادها جای افراد را در جامعه جدید گرفته اند تا بتوانند به جای افراد نقش آفرینی کنند امام مهمترین مساله ای که با آن مواجه هستند مقوله اعتماد و جلب اطمینان شهروندان برای حمایت و اجرای طرح ها و برنامه های خود هستند.
وی افزود: دستگاه ها برای اینکه اعتماد مردم را برای انجام بهینه ماموریت ها و اهداف خود جلب کنند باید نسبت به عملکرد و وضعیت موجود خود از یک طرف و طرح ها و چشم انداز آینده شفافیت زایی کنند .
دبیر شورای اطلاع رسانی استان تصریح کرد: دستگاه های اجرایی باید هرگونه شائبه اقتصادی و سیاسی و جناحی را از خود دور کنند و بیشترین ضربه به نهددهای اجتماعی و حمایتی زمانی اتفاق می افتد که  برچسب و شائبه رفتار جناحی و سوء استفاده مالی و اقتصادی متوجه این دستگاه ها شود.
علیرضایی در ادامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و تشکل های غیردولتی در اجرای طرح های اجتماعی و حمایتی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی باید اجرای طرح ها و برنامه های خود را از طریق سازمان های مردم نهاد پیگیری کنند و خود نقش سیاست گذاری،نظارت و هدایت و حمایت از طرح ها و برنامه ها را برعهده بگیرند.
وی افزود: روابط عمومی های دستگاه های اجرایی از ظرفیت و توان بالایی در دستگاه ها برخوردارند که می توانند در فرهنگ سازی و ترویج طرح های حمایتی و جلب مشارکت کارکنان و اقشار مختلف اجتماعی نقش مهم و موثری داشته باشند.
گفتنی است در ابتدای این جلسه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات کمیته امداد امام خمینی توسط خوش نیت قائم مقام و سرپرست این نهاد انقلابی مطرح و حاضرین به بیان نقطه نظرات و پیشنهاد های خود پرداختند.